Een A/B test doen
We testen graag op echte gebruikers. Daarom doen we vaak usability tests. Wat we ook geregeld doen meer data-gedreven testen. Bijvoorbeeld in de vorm van een A/B test. We maken dan 2 of meer varianten maken van dezelfde feature of flow, die we live zetten. Met behulp van analyse software kunnen we er goed achter komen welke variant beter presteert; welke beter converteert, welke meer gebruikers, meer interactie oplevert of langer pagina-bezoek
![Meeting over A/B Tests](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fcdn.sanity.io%2Fimages%2Frlzf6nj2%2Fproduction%2F480ef971fd51cc9d296b20762532e8e290ddad70-3500x2333.jpg&w=3840&q=85)
Data omzetten in UX verbeteringen
Je kunt op deze manier live gebruikersdata inzetten om je product effectief te verbeteren. Vaak is A/B testing deel van een grotere strategie om digitale producten data-gedreven continu te blijven verbeteren, samen met campagnes om bezoekers naar bepaalde delen van je product te trekken en UX’ers die kwantitatieve inzichten omzetten in concrete design voorstellen.